by Asia R. & Misiol z życia pracującej mamy....

niedziela, 5 stycznia 2014

,

jak wyczyścić srebro domowym sposobem ?

Już prawie zapomniałam, że jestem posiadaczka tej cudownej srebrnej bransoletki ( Apart ), z którą wiążą się różne wspomnienia, głównie dotyczą zawieszek i okoliczności w których je dostawałam ;).
Wisiała sobie w łazience, przez co nabrała koloru brunatno sinego :/.
Miałam kiedyś taki specjalny płyn do czyszczenia srebra, który zakupiłam u jubilera, ale gdzieś mi się zapodział:/. Tak więc odpaliłam kompa i przy pomocy nieocenionego wujaszka google wyszukiwałam wpisów o domowych sposobach na czyszczenie srebra.
Jezu...niektóre pomysły mnie powaliły :D, ale najczęściej wymieniane, to czyszczenie za pomocą pasty do zębów oraz soli.
Ja wykorzystałam ten drugi sposób, bo jestem leniwa i nie chciało mi się szorować ;)
Zasada przy użyciu soli i folii aluminiowej jest banalnie prosta i nie wymagająca wysiłku. Wystarczy na dno naczynia ( ja użyłam plastikowej miski)ułożyć kawałek foli aluminiowej, wsypać 2 łyżki soli i zalać gorącą wodą ( ja wlałam tyle wody żeby pokryć bransoletkę).
Po 10 minutach wyjęłam i wytarłam do sucha szmatką. Efekt poniżej ;)
Tak już wyglądała po...
A tak przed :/....


 A tutaj jeszcze ja z wczorajszego wyjścia ( bez Misia!!i męża!!) :D, kto mnie śledzi na FB to zna to zdjęcie ;)

bransoletka Apart

10 komentarzy:

  1. Uwielbiam bransoletki z charmsami, Twoja jest urocza :) Wypróbuję sposób czyszczenia bo mam kilka takich zaśniedziałych skarbów :)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny pomysł ;) na pewno wykorzystam

    http://xiness.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. JA zawsze używam pasty, ale sposób z solą też dobry!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja używam pasty, ale widzę, że sól też działa

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny efekt! pozdrawiam serdecznie:*)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znałam tego sposobu, zazwyczaj czyściłam pastą do zębów, ale srebro robiło się matowe. Przydatna informacja :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja zawsze czyszczę pastą :) btw to strasznie mnie to wkurza, że srebro tak się ściemnia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Reakcja utleniania i redukcji redox: w elektrolicie tlenek srebra przechodzi w metal a aluminium odwrotnie. Chemistry is beautiful and useful :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie ma to jak porada od ziomala z politechniki ;), Asiu kiedy kawa??

      Usuń

Fajnie że jesteście, tutaj odpowiadam na pytania :)

Obsługiwane przez usługę Blogger.

o nas/kontakt/współpraca

Google+ Badge

Translate

Popular Posts

Dołącz do nas!!

Featured Video